För Hotell & Reseliv
Nya tider! Nya möjligheter till försäljning online
Idag finns det otroligt många möjligheter för att öka din försäljning online.
Men vilken typ av marknadsföring ska man välja?
När det gäller hemsidan: Hur ska den optimeras? Hur får vi onlinebokningen att hänga samman med annnonsering och hemsida? Det är en fråga som vi ofta möter hos våra kunder.
Med bakgrund i vår långa erfarenhet inom hotell och reseliv har vi gjort det enkelt för våra kunder. Vi har en klar plan för hur du kan vända din hemsida från att vara en informationskanal till att bli en säljande webbutik.
ÖKA OMSÄTTNINGEN MED VÅRA 3 STEG
AnnonseringVi sätter upp ett flow av annonser som passar bäst för just din målgrupp. Annonsernas uppgift är att nå den rätta kunden och få hen att klicka vidare in på hemsidan. Det viktigaste är att man når kundens förväntningar och gärna lite mer. |
HemsidanDet är viktigt att hålla hemsidan uppdaterad enligt säsong och ha tillsvarande paket tillgängliga på egna landningssidor. Målet med landningssidan är att få kunden vidare in i onlinebokningen för att utföra en bokning. |
OnlinebokningBygg dina paket i onlinebokningen och se till att de finns tillgänliga på så många datum som möjligt. Målet är att få kunden att utföra en bokning. |
Få en överblick över din investering
Med Google Analytics och Google Tag Manager får du en överblick över din försäljning online, din trafik och dina konverteringar. Jobbar du exempelvis med mål som att öka antal prenumeranter på ert nyhetsbrev och antal inkommande förfrågningar kan vi spåra även det.