Google Display

När ni annonserar på Google Display har ni möjlighet att visa upp grafiskt material i form av bild eller video. Google Display är ett ypperligt verktyg för att stärka ert varumärke och bredda er målgrupp.

Hur fungerar Google Display?

Med hjälp av annonsering på Google Display så kan du visa upp dina produkter på platser och plattformar som er målgrupp befinner sig på.

Google Display är ett bra komplement till er annonsering på Google Ads och sociala medier.

Ni har här chansen att visa upp era produkter/tjänster för både demografiska och/eller geografiska målgrupper. 

Google Display ökar era chanser och breddar er räckvidd till er valda målgrupp för ett högre antal lönsamma konverteringar.

Ert grafiska material kommer kan visas upp på webbsidor, appar och på YouTube videos för platser som samverkar med Google.

Ni har alltid full kontroll över målgrupp och placeringar.

Hur betalar man för Google Display?

Det finns olika sätt att buda för Google Display, det vanligaste sättet är att använda CPM (kostnad per tusen visning) men det finns även möjlighet att använda sig av exempelvis CPC. Om man jämför med andra plattformar där ni har möjlighet att visa upp grafiskt material så är annonsering på Google Display väldigt billigt. För bara några kronor så når ni 1 000 personer! Till skilland från andra plattformar så har ni här full kontroll över vem som tar del av era annonser och betalar då således endast för relevant trafik.

Vad kan vi erbjuda er?

Hos oss får ni alltid en certifierad partner till Google som er konsult och kontaktperson. Vi hjälper er med strategi, planering och utformande av era annonser. Vi sätter upp kampanjen mot riktad målgrupp och med kostnadseffektiva bud. Vi optimerad löpande beroende på inkommande data för lönsamma konverteringar.

Ta kontakt med oss

Just nu erbjuder vi dig ett kostnadsfritt stretegimöte där vi tillsamnas ser över era möjligheter att lyckas digitalt!

Boka möte